Lipoaspirația
Fără categorie

Cum tratăm hiperhidroza ?

Transpirația în sine este un proces vital pentru om și care aduce multe beneficii. Aceasta are rolul de a elimina căldura excesivă atunci când temperatura mediului exterior este mai mare decât temperatura corpului.

Cât de mult transpirăm?

Cât de mult transpiră o persoană este determinat de caracteristicile fiziologice, inclusiv vârstă și sex, temperatura camerei, ritmul în care face sport, nivelul de emotivitate și greutate. Oamenii activi, sportivi de performanta pot produce până la 1.5-1.8 litri de transpirație pe oră. Dar, în unele cazuri transpirația în surplus este un semn de alarmă.

hiperhidroza, transpiarție excesivă

Ce e hiperhidroza?

Hiperhidroza reprezintă transpirația abundentă, anormală, care nu este neapărat legată de căldură sau de antrenamentele fizice epuizante.

Cauzele hiperhidrozei

Printre cauzele acestei afecțiuni se numără următoarele:

• menopauza
  • hipertiroidismul
  • diabetul
  • problemele la nivelul sistemului urinar, endocrin, hormonal, hepatic sau digestiv
  • tulburări ale sistemului nervos
  • unele tipuri de cancer
  • anumite tratamente medicamentoase

Tipurile hiperhidrozei

În funcție de localizarea excesului de transpirație, hiperhidroza se împarte în două tipuri:

1. Hiperhidroză focală primară – în acest caz se observă un exces de transpirație într-o anumită zona a corpului, de cele mai multe ori la nivelul palmelor, axilelor și tălpilor. Cauzele acestei afecțiuni nu sunt cunoscute, dar studiile au arătat că componenta ereditară joacă un rol important.
  2. Hiperhidroza secundară generalizată –  se manifestă la nivelul întregului corp și este cauzată de diferite afecțiuni medicale, de aceea e nevoie de o vizită la cabinet și unele investigatii medicale.

Cum tratăm hiperhidroza ?

În funcție de tipul acesteia putem aplica diferite soluții:

• Antiperspirant special realizat, ce conține clorură de aluminiu, fiind mai puternic și mai eficient decât cele disponibile în magazine.
  • Medicamente anticolinergice, ce au ca scop stoparea funcționării acetilcolinei, ce e răspunzătoare de stimularea glandelor sudoripare.
  • Injecții cu botox – acestea blochează nervii care stimulează glandele sudoripare.
  • Intervenție chirurgicală prin care se elimină glandele sudoripare dintr-o anumită zonă, cum ar fi axila.

Sfaturi pentru a reduce cantitatea de transpirație:

• fă dușuri zilnice pentru a scăpa de bacterii
  • lasă-ți  picioarele să respire
  • schimbă-ți frecvent șosetele
  • poartă haine din materiale naturale

Dacă această afecțiune are un impact negativ semnificativ asupra calității vieții tale, fiind un factor perturbator pentru aspectele sociale, profesionale și psihologice, programează o consultație la cabinet. Vom identifica posibilele cauze ale afecțiunii și vom seta un plan individualizat pentru a trata hiperhidroza.

Urmărește-mă și aici pentru multe informații utile.

NB: Această fișă prezintă informații cu caracter general în ceea ce privește hiperhidroza și nu se substituie consultației cu Dr. CHIRILA Marius. Pentru mai multe informații în ceea ce privește tehnicile posibile, beneficiile, recuperarea și complicațiile posibile legate de această intervenție precum și pentru a personaliza procedura necesităților dvs, adresați-vă chirurgului plastician.